Technologie

Czy warto zostać serwisantem komputerów Apple?

​Serwisant Apple to z pewnością przyszłościowy zawód. Nic nie wskazuje na to, aby popularność iPhonów i MacBooków miała w przyszłości się zmniejszyć. Chociaż urządzenia słyną ze swojej solidności, są dzięki temu długowieczne, zatem prędzej czy później pojawiają się drobne awarie bądź konieczność wymiany dysku lub baterii. W dodatku praca serwisanta komputerów Apple tak naprawdę nie wymaga specjalnych, formalnych kwalifikacji, co nie oznacza, że jest to zajęcie dla każdego. Jak zostać serwisantem Apple i dla kogo jest to dobry wybór?

Pasja i zamiłowanie do elektroniki

Większość serwisantów komputerów Apple wywodzi się z ich użytkowników, a zarazem miłośników. Przyszły serwisant to zazwyczaj osoba, która ma zacięcie techniczne, a także interesuje się elektroniką, więc kiedy zachodzi konieczność naprawy lub modernizacji własnego komputera, właściciel bierze sprawy w swoje ręce. Pierwsze doświadczenie z komputerami Apple od strony technicznej może wówczas przerodzić się w pasję, a przecież w życiu chodzi o to, by wykonywać pracę, która przynosi satysfakcję i sprawia przyjemność.

Ścieżka zawodowa serwisanta

Serwisy Apple można znaleźć w całej Polsce, również w mniejszych miastach, a na miejscu od czasu do czasu pojawia się zapotrzebowanie na dodatkowe ręce do pracy. Odpowiedź na taką ofertę stanowi pierwszy krok, by zostać serwisantem komputerów Apple. Praca w serwisie, niekoniecznie autoryzowanym, pomaga w zdobyciu doświadczenia. Nowy pracownik, który wcześniej nie pracował w tym zawodzie, zazwyczaj zaczyna od prostszych napraw, a także obsługi klientów – w tym zawodzie z pewnością liczą się umiejętności interpersonalne, jakże ważne w codziennych relacjach z klientami. Z czasem serwisant wykonuje coraz bardziej skomplikowane zlecenia. Ważne, aby pozostawać na bieżąco z wiedzą branżową i nowymi trendami wśród urządzeń Apple. Jako pierwsze miejsce pracy warto wybrać serwis, w którym można liczyć na wsparcie doświadczonego mentora.

Certyfikowany serwisant Apple

Przyszli serwisanci urządzeń marki Apple mogą też obrać inną ścieżkę kariery, aby z czasem zostać certyfikowanym serwisantem Apple – Apple Certified Mac Technician. Dostęp do takiego certyfikatu mogą jednak uzyskać wyłącznie osoby, które zatrudniają się u oficjalnego sprzedawcy lub w autoryzowanym serwisie marki Apple. Często kariera rozpoczyna się od stanowiska handlowca, z którego z czasem można przenieść się na pozycję serwisanta. Taki wybór ma swoje zalety, a certyfikat uzyskany po zdaniu egzaminu jest tylko jedną z nich. Kolejna istotna korzyść to dostęp do oficjalnych szkoleń Apple, które odbywają się online, jednak wymagają posiadania wspomnianego certyfikatu.

Niezależnie od wybranej ścieżki, doświadczony serwisant jest w stanie szybko dokonać diagnozy, stwierdzając dlaczego MacBook się grzeje, dlaczego urządzenie działa zbyt wolno, czy zalanie obudowy zagraża kolejnym podzespołom lub skąd biorą się problemy z obrazem i dźwiękiem. Błyskawiczna diagnoza przekłada się na szybką naprawę, a co za tym idzie wyższą wydajność. Gdy urządzenia Apple nie mają już przed serwisantem tajemnic, można również pomyśleć o otwarciu własnego serwisu.

Jeśli jednak wciąż nie masz doświadczenia, aby samodzielnie naprawić swojego MacBooka, odwiedź renomowany serwis MacForce w Warszawie, w którym szybko i tanio wykonasz serwis lub modernizację komputer Apple: https://www.macforce.pl/.

Artykuł partnera

Zobacz
Komentarze (0)