Moda i Uroda

Okulary, które zna cały świat

Przeważająca większość osób noszących okulary robi to z powodu wad wzroku. Nie ma wątpliwości, że jest to najpowszechniejszy sposób ich korygowania i jeden z dwóch najskuteczniejszych – obok soczewek kontaktowych. Są jednak marki okularów, które nosi się z myślą również o tym, jak się będzie w nich wyglądać. Najbardziej znana marka okularów na świecie? Odpowiedź jest jednoznaczna:

Oto Ray-Ban

Popularne oprawki okularowe Ray-Ban należą do marek powszechnie rozpoznawalnych i niekoniecznie trzeba być do tego „okularnikiem” czy też miłośnikiem mody. Widzimy je przy niezaliczonych okazjach, tak na ulicy, jak i – częściej – na głowach celebrytów czy bohaterów filmowych. A jak to się zaczęło? Marka powstała w 1937, gdy jej twórca, firma Bausch&Lomb, dostała zlecenie na dostarczenie okularów dla amerykańskich lotników. Tak powstał model Aviator, który początkowo nosili wyłącznie lotnicy. Dość szybko zmieniło się to jednak i „awiatory” stały się dostępne również dla cywilów. Można wręcz powiedzieć, że marka Ray-Ban podbiła salony, bo wśród jej miłośników znalazły się osoby z pierwszych stron gazet – piosenkarze,  aktorzy, celebryci. Takie modele okularów przeciwsłonecznych jak Aviator czy Wayfarer zyskały już miano kultowych i ponadczasowych. Co stoi za tą popularnością? Czy tylko i wyłącznie moda?

Dla zdrowych oczu

W przypadku tej akurat marki (bo wiadomo, że różnie to bywa...) popularność produktu ma swoje uzasadnienie również w jego funkcjonalności. Aby spełnić standardy pozwalające na dopuszczenie okularów na rynek wojskowy musiały one spełniać wiele norm. Na tym jednak nie poprzestano, bo przecież Ray-Ban cały czas wprowadza na rynek nowe modele (w tym okulary korekcyjne) i nie bazuje wyłącznie na starych rozwiązaniach. Obecnie świadomość zagrożenia, jakie niosą promienie słoneczne dla narządu wzroku jest też większa, więc i większe są wymagania jakościowe wobec czołówki producentów. Wysoki stopnień absorpcji promieniowania światła, filtry UVA i UBV, oraz blokujące światło niebieskie czy polaryzacja to sposób by maksymalnie skutecznie zadbać o oczy – a przy tym wyglądać po prostu modnie i atrakcyjnie.

Dodajmy przy tym, że chodzi o prawdziwe i oryginalne okulary Ray-Ban. Zdarza się, że inne firmy korzystają z najpopularniejszych wzorów, by stworzyć ich własne odpowiedniki – kopie. Kuszą dużo niższą ceną, co dla wielu osób jest jedynym wyznacznikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowej. W przypadki oczu – bardzo niewłaściwym. Źle wykonane okulary przeciwsłoneczne, nie spełniające norm, mogą być bardziej szkodliwe dla wzroku, niż rezygnacja z ich noszenia...  Oryginalne produkty znakowane są w kilku miejscach (ale dyskretnie) logo, znakiem firmowym czy grawerem na soczewce.

Ray-Ban wykorzystał oczywiście swoją popularność, rozszerzając ofertę. Okulary korekcyjne Rayban nie są aż tak znane jak przeciwsłoneczne, nie są też jednoznacznie rozpoznawalne. Jednak mimo wszystko znajdują się w czołówce najpopularniejszych marek. W sporej części są to oprawki raczej klasyczne i tradycyjne, ale przez to też pasujące większości noszących je osób. Jednak miłośnicy ekstrawagancji albo po prostu bardziej nowoczesnego looku również znajdą wśród oprawek Ray-Ban coś dla siebie. Modele okrągłe i owalne, prostokątne i geometryczne, kocie oczy i oczywiście Aviatory w wersji korekcyjnej – jest tu z czego wybierać, by poczuć się modnie, a jednocześnie w odpowiedzialny sposób dbać o oczy.

Artykuł partnera

Zobacz
Komentarze (0)